Egészséges makrók a fogyáshoz

egészséges makrók a fogyáshoz

Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél.

VERSENYdiéta VS. EGÉSZSÉGES fogyás

De mégis, mik azok a makrók, vagyis makronutriensek? A szokatlan elnevezés nagyon is jól ismert tápanyagokat takar: a szénhidrátot, a fehérjét és a zsírt. Ezek adják a makrók három nagy csoportját, és mindnek egytől egyig megvan a maga elengedhetetlen szerepe a fogyásban.

  • Makrók számítása fogyáshoz
  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  • Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold! | Well&fit
  • 15 módja az egészséges táplálkozásnak és a fogyásnak a makrók számolása nélkül
  • Van ehhez hasonló fórum.
  • Kezdőlap Hogyan táplálkozzunk egészségesen: 15 egyszerű módszer makrók vagy kalóriák számbavétele nélkül Keressen 15 szilárd stratégiát az egészséges táplálkozáshoz, az energia növeléséhez vagy a fogyáshoz a makrók vagy a kalóriák számolása nélkül.
  • Почему.

Szénhidrát A szénhidrátok a közhiedelemmel ellentétben nem az ellenségeid akkor sem, amikor diétázol. A szervezet gyorsan lebontja őket, és az így keletkező energiát azonnal fel is használhatod, például testedzésre. Emellett a szénhidrátok a hangulattal és a jó közérzettel is szoros kapcsolatban állnak, mivel a boldogságért felelős szerotonin termelését is befolyásolják.

egészséges makrók a fogyáshoz fehér csepegtető karcsúsító

Ha megfelelő mennyiségű szénhidrátot eszel, elkerülheted a diéta legnagyobb kerékkötőit, a stresszevést és a falási rohamokat. Fehérje A fehérjék köztudottan a diétázók legjobb barátai.

Minden makrotápanyag — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára. Vajon miért? Nos, némelyik diéta hatásos, mások egészségesek, de tarthatatlanok, megint mások pedig kifejezetten egészségtelenek. A végeredmény azonban a legtöbbször ugyanaz: ahogy abbahagytad a fogyókúrát, és visszatértél a korábbi étrendedhez, a leadott kilók sokszorosan jöttek vissza… Mert bár ezek a diéták különbözőek, egyvalami közös bennük: bizonyos ételcsoportokat kizárnak az étrendből.

Nemcsak az izmok fenntartását segítik, de a szervezet más elemeinek is fontos építőkövei, például az enzimeknek és a hemoglobinnak. A proteindús ételek ráadásul még laktatóak is, vagyis elérheted velük, hogy kevesebb kalória mellett is teltnek érezd a gyomrod, mert lassabban zajlik az emésztésük.

  1. Fogyni doha qatar
  2. Zsírégető verem

A fehérje lassítja a glükóz véráramba kerülését, így nem kell tartanod a vércukorszint hirtelen megemelkedésétől, ami hamar ismét éhségérzetet idézne elő. Zsír A ketogén diétából tudjuk, hogy a zsír önmagában nem hizlal, akkor sem, ha arányaiban több kalóriát tartalmaz, mint a többi makro.

A zsírnak ugyanakkor kulcsszerep jut a sejthártya felépítésében, az idegek és az agy egészségének fenntartásában, időszak segít a fogyásban nem is beszélve, hogy elengedhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához.

egészséges makrók a fogyáshoz kettőspont megtisztítani okoz fogyás

Némiképp szintén lassítja az emésztést, stabilizálja a vércukorszintet és távol tartja az éhséget. Hogyan számolj? Számos diéta épít az egyes makronutriensek arányára és a velük való sakkozásra.

egészséges makrók a fogyáshoz 30 napos zsírégetés kihívás davina

De vajon mi az ideális felosztás? Nos, a szakértők válasza szerint ez egyéntől függ.

egészséges makrók a fogyáshoz mi okozza a fogyást a victozával

De irányelvek azért vannak. Ha tehát aktív nőként szeretnél fogyni, akkor az általában javasolt, napi kalóriás étrenden belül — gramm vagy — 1, kalóriányi szénhidrátot, 40 — gramm vagy — kalóriaértékű fehérjét, valamint 35 — 62 grammnyi — kalóriának megfelelő zsírt érdemes fogyasztanod.

Igen, ezek az irányelvek valóban elég tág mozgásteret hagynak, ennek oka pedig az egyéni különbségekben keresendő. Aki azonban a diétáját intenzív testedzéssel egészíti ki, annak nagyobb mennyiségre van szüksége ebből a makróból. A fehérjék megfelelő arányára szintén oda kell figyelni, azért, hogy ne veszíts túl sokat az izmokból.

Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat?

Az egyes étkezések is tükrözzék az arányt Ha már megtaláltad a számodra ideális arányt, akkor ezt egészséges makrók a fogyáshoz alkalmaznod az egyes étkezésekre is. Így kiegyensúlyozott marad az energiaszintedés nem is éhezel meg egészséges makrók a fogyáshoz gyorsan.

egészséges makrók a fogyáshoz vezeti a fogyókúrás találkozókat

Tartsd szem előtt, hogy a legtöbb étel egyszerre több makrót is tartalmaz: a lazac például fehérjében és zsírban is gazdag, míg a quinoa fehérjében és szénhidrátban is bővelkedik. Persze, nemcsak a mennyiség számít, ha a fogyásról van szó. Például a szénhidrát-zsír kombók közül az olívaolajjal sült répa még mindig jobban támogatja a célt, mint egy szelet csokitorta. Fotó: RF.

A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget. Azonban bárki bármit is mondjon, egyáltalán nem mindegy, hogy az az energia milyen tápanyagokból származik.

Lehet, hogy érdekel